onsdag den 25. september 2013

Designprocess

Vi valgte at bruge design thinking/process til denne projekt, for at vide hvor langt vi selv er nået henne i projektet.

Discovery
Vi startede med at læreren forklarede os hvad projektet gik ud på. Vi skulle forstå hvad vores udfordring var før vi sat os ind i opgaven.
Dernæst var vores opgave  at finde en gruppe, som vi kunne arbejde med og fortælle vores viden angående vores projekt. Hvor meget vi vidste om kaffe osv.
Vi valgt en projektleder som var Erik. Vi lavet en plan over hvad det var vi gerne ville nå med denne projekt.  Vi fandt vores målgruppe. Vi lavede en spørgerskema hvor vi skrev spørgsmål ned til vores målgruppe, som vi genne ville stille dem. 


Interpretation
I denne fase fik vi udelt spørgerskema både på facebook og vi tog også på cafe for at interviewe forskellig cafebesøgende. Vi ville se hvor meget svarende matchet med hinanden, og se hvad flere tallet siger. 
Dernæst lavet vi personas af de personer vi havde interviewet. Det gjord vi for vi gerne ville personidentificere de interviewede og finde ud af hvilken træk de har tilfælles, hvor efter vi prøvet og skabe en enkelt personlighed som er målgruppen for hjemmesiden.
Vi fandt vores temaer, af hvilken slags kaffebrand vi gerne ville få ud til vores forbruger, både til de ældre og de unge(dyrt, billigt osv.)

Vi fik snakket om hvordan vores hjemmeside skulle se ud til vores målgruppe som vi havde valgt.
Ideation:
I denne fase samlede vi vores forskellig opgaver som vi havde lavet indtil nu, og fandt et helhed indtryk af projektet. Vi kom frem til et ”hipsteragtigt” look til den unge målgruppe. Hvor vi derimod fokuserede mere på at hjemmesiden til den ældre målgruppe som var mere enkelt og luksuriøst.
Vi lavet flere skitser af designingen af hjemmesiden og så om designingen hjemmesiden skulle være den samme for begge målgrupper, eller om det skulle være 2 forskellig designs. Vi havde også lavet mange skitser af navnet til  kaffen og logoen hvordan skriften skulle se ud til de to forskellig målgrupper vi have valgt.
Vi fik alle vores ideer og tanker ned på et stykke papir.

Experimentation
Da vi havde valgt vores endelig design, udefra vores forskellige skitser og ideer, begyndte vi derefter at lave en prototype/mockup.

Vi havde selv givet os feedback på om det ville være godt for vores projekt, hvis gjord de ting som vi gjord. Vi fik også feedback fra læreren, da vi præsenteret ham vores design og ide om dette projekt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar